Monday, November 19, 2012

Arcobaleno



Berhenti mengeluh
Berhenti cipta alasan
Mula cari jalan penyelesaian
Yang mendung tetap akan berlalu
Matahari tak selamanya akan bersembunyi 
Tuhan lebih tahu hakikat hujan perlu diturunkan
Bagi mu kadang kala pelangi terlihat hitam
Aku tersenyum cuma
Apa kau lupa ?
Pelangi tetap pelangi 
Warna warni itu sifatnya

61 apprezzamento ♧:

the malay male said...Reply To This Comment

mulakan semula.

Samad said...Reply To This Comment

macam boleh kena tepat kat muka aku je. haha

conundrum said...Reply To This Comment

dari buang masa fikirkan alasan,
baik guna masa fikirkan penyelesaian.

boni kacak said...Reply To This Comment

saya suka madah ni... :)

Jna marcello said...Reply To This Comment

sama seperti nikmat itu kadag-kadang tidak disedari hanya apabila ia telah hilang baru laa manusia benar-benar terasa ;)

Leeza dayasari [santai leeza] said...Reply To This Comment

penyusunan kata yg baik.... suka...

bofoyengfeng said...Reply To This Comment

indah tapi cuma seketika hadirnya - juga sifatnya

Centado said...Reply To This Comment

thanks 4 visiting me!

betul kata anda - pelangi tetap pelangi

Päk Läng said...Reply To This Comment

ya, pelangi tetap pelangi...jalur warna yang cuma muncul sekejap lalu menghilang. yang terus ada di situ cuma punca dan mediumnya. kalau yang kita suka memang dari punca dan awalan, biar warna hilang berganti gelap sekalipun ia tetap hampir dan ada dalam diri....kerana kita tahu di mana punca dan asas

man said...Reply To This Comment

Jgn mengaku kalah..hehehe

Wak Gelas™ said...Reply To This Comment

wak X penah tengok double pelangi lagiiks.., ihhii

.FH. said...Reply To This Comment

teruskan perjuangan yah. cantik pelangi :D

wahida idris said...Reply To This Comment

indahnya kata kata :)

TiranaAduka said...Reply To This Comment

assalamualaikum wbth.
Salam kenal dari tirana aduka.nice blog

Cikli said...Reply To This Comment

Pernahkah pelangi bertandang dalam mimpi yang tiada hujan?

syiela said...Reply To This Comment

pandai menyusun kata

shahrazali said...Reply To This Comment

bukan aku megeluh
bukan aku mencipta alasan
aku dah cuba cari jalan penyelesaian
tapi hari selalu mendung
matahari malu untuk keluar
Tuhan maha berkuasa turunkan hujan
kadang2 mmg ku nampak pelangi itu hitam
aku tersentak sebentar
aku tidak lupa pelangi tu warna-warni sifatnya
cuma aku lupa aku belum bukak cermin mata hitamku..........

Wadi AR said...Reply To This Comment

hati macam pelangi ialah sangat cool

ghost writer said...Reply To This Comment

dari hati turun ke mata. kalau dah hitam dari hati, maka mata akan iankannya.

Mr.Clive said...Reply To This Comment

betul betul betul! sgt setuju!

kalau sekadar merancang,
atau mengeluh,complain ni tu ni tu,
menunding jari...
tapi xnak ambik apa apa action,cetttt...baik tak payah...hehehe :)

sorry emo sikit sebab ni related sgt dengan situasi skrang...ekekeke

-meeSUPERGIRL- said...Reply To This Comment

jgn mngeluh. Jika stakat itu kmampuan kita, brsyukur saja. Dan usaha jika mahu yg lbeh. Mngeluh xmmbntu apa2.

eyjalukman said...Reply To This Comment

tabahkan hti . kdg2 mnusia cpt terlupa. tknk mengeluh tp slalu termengeluh. note utk diri sndiri. huhu

M Fizan said...Reply To This Comment

pelangi hitam? woww. so hiperbola. hewhew. walk the talk. dont just wait. :)

Cik Panda said...Reply To This Comment

Manusia tetap manusia. Mengutuk saat kita senang, mengeluh saat kita susah.

Noraim said...Reply To This Comment

jgn terlalu mengeluh ye. Allah tak suka. kalau ade masalah cuba cari jln keluar. jgn mengeluh selalu :)

Ain Norainsyah said...Reply To This Comment

hidup ni takdelah sesusah mana...sebesar mana pun masalah datang, kitalah yang akan memilih untuk terus bersedih meratapi, atau tabah menghadapi. :)

Felly Sophia said...Reply To This Comment

Kalau mahu lihat pelangi, mungkin kita perlu hadap ribut dahulu. Mungkin.

sang mantan, said...Reply To This Comment

yer sekarang aku sudah berhenti mengeluh. hidup perlu maju!

Macy Humaira said...Reply To This Comment

betul. perlu berhenti mencari alasan.

Dezee said...Reply To This Comment

malasnya nak pergi kerja esokkkkkk!!! XO

tirahzairi said...Reply To This Comment

penuh mkna...

Kancil 8349 said...Reply To This Comment

cantik dan indah...penuh bermakna

Sigaret Perisa Kafein said...Reply To This Comment

pelangi yang hitam. Pelangi yang mati?

Semoga tabah. *senyum*

-AsaSiaga-

hanaahmad said...Reply To This Comment

Mengeluh itu tanda kita tidak bersyukur. Hitam tetap hitam. Sama dengan yang lain. :)

Teenager Housemaid said...Reply To This Comment

mula cari jalan penyelesaian...
ah, kalau lah ianya semudah abd...:(

Telor Power said...Reply To This Comment

pelangi dijiwa sangat indah tambah2 lagi kalau dapat lihatnya dimalam hari(jikalau ada)

teha said...Reply To This Comment

stop complaining n begin again :)

Mr.Clive said...Reply To This Comment

hello hello....hello hello!!! hehehe

sang mantan, said...Reply To This Comment

kau free x?
aku perlu bantuan la.
jadi cikgu bi aku jap.
please.

Amanina said...Reply To This Comment

teruskan hidup dengan senyuman

Pan. said...Reply To This Comment

aku suka ni. dapat pencerahan :D

Princess Nusy said...Reply To This Comment

problem = challenge.. =)

SarahZul said...Reply To This Comment

kata kata entry mencucuk sampai ke tulang =D

Edy Fee said...Reply To This Comment

percayakan hikmah setiap yang terjadi

saifudin abu izzudin said...Reply To This Comment

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

saifudin abu izzudin said...Reply To This Comment

nice day :)
hargailah hari kemaren,
mimpikanlah hari esok,
tetapi hiduplah untuk hari ini.
bagi-bagi motivasinya yaah...

Azham Vsvc said...Reply To This Comment

hehe nice!!!

Betul tu, hentikan alasan dan mula semula huhu...insyaallah berjaya :)

Maii Adinda said...Reply To This Comment

jari telunjuk sedia kala tinggi.

Macy Humaira said...Reply To This Comment

matahari bersembunyi kerna mahu tunjuk pelangi

eyjalukman said...Reply To This Comment

lama tidak melihat di sini. rindu penulisan klanika :)

KhaiRin : anies said...Reply To This Comment

salam..
apa khabar?
sihat x?
hrp semuanya sihat dan bahagia selalu..

adam said...Reply To This Comment

Mane mu ilang cinggeyy? Haha

Headmaster said...Reply To This Comment

gua cuba membayangkan sosok pelangi warnanya hitam. gua cuba

adam said...Reply To This Comment

Saya doakan miss jaga diri baik2. Hilang terus dia ek.

Akmal Hadi said...Reply To This Comment

lama menghilanggg...

Clive Einstein said...Reply To This Comment

mcm tu la bagus semangat dan sikap yang patut ditunjukkan!
jangan mengalah. dier susah part awal tu, lama kelamaan kita da biasa,semakin senang.

ros maisara said...Reply To This Comment

cakap itu mudah, bagi nasihat itu mudah, merancang itu mudah, tetapi apabila tiba tindakan perlu diambil, kaki tetap tidak melangkah. Masih pegun memerhati, entah bila nak gerak. Ya, mengeluh itu tetap perlu kerana mengeluh itu melepaskan tekanan perasaan sebelum diri ni bertukar jadi gila.

Headmaster said...Reply To This Comment

sifatnya mengenalkan akan pemiliknya

NeemoNeemo™ said...Reply To This Comment

Hi there.

adam said...Reply To This Comment

Hai miss. Omg lama gila tak dengar khabar tup tup keluar dekat kita punya. Hehe. Im doin fine and selamat ramadhan too. Hope you are reading this. Have a blast in your life eh. ✌️✌️

adam said...Reply To This Comment

awooookkkkkk